Чашка кави з психологом

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ «НАЙБІЛЬШЕ ЩАСТЯ – ЦЕ ЗДОРОВ'Я»


КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНІ ЗАНЯТТЯ «ДОЗВОЛЬ СОБІ БУТИ ЩАСЛИВИМ» 

Визначаємо рівень своєї самооцінки

У кожної людини має бути своя стійка думка про себе — базова самооцінка. Це відношення до себе, джерелом якого є сама людина. Воно не міняється миттєво під впливом оцінок навколишніх людей. Бажано, щоб базова самооцінка була позитивною: «Я — хороший». Тоді і на інших людей у людини буде установка: «Ви — хороші».





Психогеометричний тест

Психогеометрія як система склалася в США, її автор Сьюзен Диллінгер. Точність діагностики за допомогою психогеометричного методу досягає 85%. Запропонований тест дозволяє миттєво визначити форму або тип особистості, дати детальну характеристику індивідуальних якостей і особливостей поведінки будь-якої людини  зрозумілою кожному мовою.
Виберіть із п’яти фігур ту, у відношенні якої Ви можете сказати : це - Я. Спробуйте відчути свою форму! Якщо вам буде важко зробити це, то виберіть ту фігуру, яка першою привернула вашу увагу та сподобалася.


Вправи на розвиток пам'яті , мислення, моторики.

Діти дуже швидко впізнають літери, які наявні в їхніх іменах, а також
букви, з якими вони часто зустрічаються в побутових ситуаціях, наприклад: М –
МакДональдз, Т – у слові тато і т.д.
Також значну кількість слів діти швидко починають впізнавати (власне ім’я
чи імена однокласників, мама, тато, дідусь, бабуся).
В ігровій формі діти порівнюють слова, впізнають та називають знайомі
літери, відшукують їх в словах, і так поступово, без особливого примусу,
спонтанно на першому етапі вони вчаться читати.
Таким чином, однією з головних характеристик даної категорії дітей є те,
що вони запам’ятовують краще те, що бачать, ніж те, що вони чують.
• Те, що я чую, я забуваю.
• Те, що я бачу, я пам’ятаю.
• Покажіть мені, щоб я навчився.
• І я не забуду ніколи.
Вправи «Глобальне читання»
Вправи із словниковими картками приносять дитині задоволення.
Виконуючи різні завдання в ігровій формі, ви навчаєте дітей глобальному
читанню (цілими словами). Ігри, які ви вибираєте, повинні подобатися дітям, щоб вони із задоволенням виконували необхідне завдання. Це є дуже важливо:
зацікавленість, мотивованість.
Нижче декілька прикладів:
- Якщо простір дозволяє, ви можете провести гру «Слово-естафета». По черзі
кожна дитина бере слово-картку з відра, «читає» і біжить в іншу частину класу,
щоб взяти подібне слово або відповідне зображення.
- Розкласти слова-картки на всі видні місця в класі та, йдучи разом вздовж,
шукати. Знайдене слово потрібно помістити на картці лото так, щоб ви бачили
скільки слів ще не знайдено.
Гра «Кеглі». Поставити 6 кеглів, на кожну прикріпити картку із написаним
словом. На тій кеглі, яку дитина збила, потрібно прочитати слово.
- Гра «Рибалка»: приклейте картки на рибу, дитина повинна впіймати певне
(вказане) слово.
Гра «Поштарі»: всі види глобальних слів помістити в конверти, створюємо
поштові скриньки. Поштар заходить і приносить конверти. Учень, який отримує
конверт «читає» слово.
Гра «Наші імена»: Створити ланцюжок зі слів-карток з іменами.
Запропонувати одному з учнів роздати кожній дитині її ім’я.
- Лоток із макаронами. Перемішати словникові картки з макаронами.
Дублікати карток викласти в ряд і запропонувати учневі шукати картки в лотку з
макаронами, шукаючи відповідну в ряду, співвіднести. Можна використовувати
різні комбінації. Наприклад, учень шукає картку в макаронах, а потім повинен
прочитати написане на ній слово.
- Поле з словами-картками: розкласти слова на площині, знайшовши
відповідне.
     Пам҆҆҆҆ять
- Вправа «Кубик-слова». Зробити слова-картки та вставити їх в стінки кубика,
діти по черзі кидають кубик. Те слово, що знаходиться вгорі, потрібно прочитати і
знайти відповідне у себе на аркуші паперу, обвести його чи викреслити.
- Слова-штампи
- Слова з окремих літер (скласти за зразком).
- Пошук вивчених «глобальних слів» в тексті: обвести чи підкреслити.
- Створити скарбничку зі всіма словами, які учень знає, пофарбувавши
коробку з-під взуття срібною фарбою.
- Вправа «Лабіринти». Шукати вказані слова в лабіринті відповідно до теми
та викреслювати їх.
Поради щодо організації спілкування в колі з перекидним блокнотом.
Найбільш сприятливою є позиція, коли під час спілкування діти сидять в
колі. Вони почувають себе безпечніше. На жодному з учнів не зосереджено
максимум уваги, тому всі знаходяться в рівних умовах і кожен може розкриватися
та розвиватися.
• Створіть такі умови, щоб діти могли висловлюватися, мали можливість
просто поговорити. Відведіть трохи часу для розмови, відразу не записуйте
висловлювання учнів.
• Спостерігаючи за дітьми, спробуйте визначити, що є для них важливим,
актуальним на даний момент, відреагуйте на їхні потреби, не акцентуйте увагу на
питаннях. Дуже важливо забезпечити спонтанну розмову, а не «питання-
відповідь».
• Не обговорювати, однак поєднувати розмову і малювання (візуальний
канал) (не запитуйте: про що ми будемо говорити? Що ми будемо малювати? Що
ти робиш?)
• Уникайте прямих запитань. Просто створюйте проблемні ситуації, які
викликають інтерес у дітей, спонукаючи їх до мовлення.
• Перехід від розмов до малювання повинен бути плавним.
• Налаштуйтесь на розуміння мови, а не на її відтворення, створіть умови,
щоб просто поговорити.
• Вдосконалюйте внутрішнє мовлення, вчіть говорити розмірковуючи, таким
чином ви зможете перевести пасивний словниковий запас дитини на вищий
рівень.
• Говоріть, задумуючись, щоб дитина могла сказати сама, тобто вичікуйте,
давайте можливість дитині висловлюватись, не спішіть сказати за неї.

В своїй роботі здійснюємо поетапне формування навичок читання.
На початковому етапі використовуємо переважно глобальний метод
читання, у букварний період поєднуємо глобальне читання та методику Зайцева.
Кінцева наша мета – сформувати у дітей вміння усвідомлено читати цілими
словами речення, тексти. Для цього ми використовуємо різні методичні прийоми,
які не суперечать основним методикам, які ми використовуємо («Читайлик»,
зошит до кубиків Зайцева, конструювання речень, чистомовки....).
Переваги глобального читання:
 Розвиток когнітивної сфери.
 Розвиток мови та мовлення.
 Попередження ознак дислексії та дисграфії.
 Мотивація. Інтерес до читання.
Основні методичні прийоми.
 Співвіднесення карток: слово до слова.
 Вибір вказаного слова на прохання дорослого.
 Співвіднесення: слово до картинки.
 Самостійне називання карток зі словом.
Використовуючи дану методику в навчальному процесі, необхідно
дотримуватися наступних вимог:
- тематичність (підбирати слова з певної теми);
- зв’язок із життям, актуальність слів на даному етапі життя дитини, брати до
уваги досвід дітей;
- інтегровані зв’язки (міжпредметні),
не обмежуємося використанням методики
на уроках читання.
- поступово вводити службові слова.
Основні методичні прийоми.
 Співвіднесення карток: слово до слова.
 Вибір вказаного слова на  прохання дорослого.
 Співвіднесення: слово дкартинки.

 Самостійне називання карток зі словом.

Немає коментарів:

Дописати коментар